Drama Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah (TV3)

Info Drama Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah

Drama “Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah” adalah sebuah drama yang akan disiarkan di slot Akasia TV3. Drama ini terinspirasi dari novel “Aku Cinta Dia” oleh novelis Sharifah Abu Salem.

Disutradarai oleh Shuhaimi Zulkefli dan diproduksi oleh Zeel Production Sdn Bhd, drama ini menampilkan pelakon-pelakon seperti Rita Nadira, Aniq Suhair, Aidit Noh, dan banyak lagi. Drama ini akan mempunyai 28 episod dan akan disiarkan setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7:00 malam.

Sinopsis Drama Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah

Kisah Dania: Dari Kota ke Wadi Safiyyah

Dania adalah seorang gadis kota yang menghadapi masalah besar: dia mengandung anak luar nikah. Ayahnya, Datuk Safuan, mendesak agar kandungan itu dihentikan. Namun, ibunya, Datin Kay, memilih untuk membawanya ke Pusat Perlindungan Wadi Safiyyah, sebuah tempat perlindungan untuk gadis-gadis yang menghadapi masalah sosial.

Pencarian Makna dan Keredhaan

Selama di Wadi Safiyyah, Dania memulakan perjalanan rohani, berdoa dan bermunajat kepada Allah. Meskipun dia tahu dia tidak dapat memperbaiki kesalahan masa lalu, dia bertekad untuk melanjutkan kehidupan hingga anaknya lahir.

See also  Drama Melastik Ke Hatimu 2 (TV3)

Hubungan dengan Ustaz Iqbal

Dania merasa tertarik dengan Ustaz Iqbal, salah seorang pengajar di Wadi Safiyyah. Namun, dia merasa dirinya tidak layak untuk mencintai seseorang yang sebaik Iqbal. Keadaan menjadi lebih rumit apabila dia menerima hadiah berupa pemain MP3 dan al-Quran kecil dari Ustaz Iqbal.

Pertanyaan tentang Cinta dan Iman

Iqbal pernah berkata kepada Dania bahwa dia harus mencintai Allah dan Rasul-Nya sebelum mencintai manusia lain. Ini membuat Dania merasa bingung dan ragu-ragu tentang perasaan Iqbal terhadapnya.

Drama ini menjanjikan sebuah kisah yang penuh dengan emosi, dilema moral, dan perjalanan rohani yang akan membawa penonton melalui berbagai lapisan kehidupan dan cinta.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top